RU
UA
Статті

Українці в Німеччині. Як відкрити бізнес?

Головна / Новини / Українці в Німеччині. Як відкрити бізнес?

Німеччина вважається однією з європейських країн із найсприятливішими умовами для ведення бізнесу, оскільки економіка у цій країні є дуже розвиненою.

Оскільки через війну мільйонам українців довелося переїхати  в найближчі дружні країни, дана стаття може бути корисною для українців, які мають бажання відкрити та вести бізнес у Німеччині.

Що потрібно для відкриття бізнесу в Німеччині?

Насамперед для відкриття бізнесу необхідно мати дозвіл на проживання в Німеччині. Наразі українці, які прибули до Німеччини після 24 лютого, мають змогу оформити тимчасовий захист та отримати дозвіл на проживання за спрощеною процедурою.
Також потрібно скласти детальний бізнес-план на рік і погодити його в місцевому муніципалітеті.
Крім того, слід знати німецьку мову. Дана умова не завжди є обов'язковою, проте в будь-якому випадку, знання державної мови країни, у якій ведете бізнес, буде перевагою та однозначно  допоможе у розвитку вашої справи.

Щодо вибору організаційно-правової форми

При реєстрації бізнесу в Німеччині потрібно обрати організаційно-правову форму.

До вибору доступні наступні організаційно-правові форми:
Приватний підприємець.
Це найпоширеніша форма ведення бізнесу в Німеччині.При веденні даної форми необхідно обов'язково сплачувати податки, а якщо цього не робити, то засновник відповідатиме перед державою усіма своїми активами.

Торговець.
Торговець це людина, яка займається продажем своїх товарів. Для ведення бізнесу такого типу, необхідно мати дозвіл на торгівлю. Працювати за даною формою може будь-хто, хто  продає товари через сайт чи в магазині. Наприклад, кондитер чи пекар, різні майстри тощо.

Фрилансер.
Фрилансер  це людина,  яка продає послуги. За даною формою можуть працювати  IT-спеціалісти, дизайнери, юристи, лікарі тощо. Однак для цього необхідно мати спеціальну освіту та диплом.
Більше інформації щодо фрилансу в Німеччині можете дізнатися на сайті, перейшовши за посиланням: https://www.nomadenberlin.com/freelancing-in-germany

Крім того, популярною формою у країні є ТОВ (Товариство з обмеженою відповідальністю), німецькою GmbH. При введенні даної форми організації малого бізнесу можете обрати наступні сфери діяльності: нерухомість, туризм, інформаційні технології тощо.При веденні такої організаційно-правової форми засновник відповідає перед державою тільки активами компанії, а його власні залишаються недоторканими.

Існує два типи ТОВ:
  • міні товариство з обмеженою відповідальністю (mini-GmbH);
  • звичайне товариство з обмеженою відповідальністю (GmbH).
Яка ж між ними різниця?
Для відкриття mini-GmbH, статутний капітал складає від 1 євро, а для GmbH мінімум 25 тисяч євро. Однак засновники mini-GmbH не можуть розподіляти всі дивіденди, поки статутний капітал не досягне 25 тисяч. Крім того, до mini-GmbH не можна внести статутний капітал у натуральній формі – наприклад, транспортом чи інструментами.
Якщо для звичайного GmbH необхідно скласти окремий статут, то засновники mini-GmbH можуть скористатися так званим типовим статутом або протоколом.  Це дозволить заощадити на юридичних послугах і підготовці статуту, проте вносити будь-які зміни до типового протоколу після реєстрації компанії неможливо. 

Щоб необхідно для відкриття товариства з обмеженою відповідальністю? Алгоритм дій

  • По-перше, слід зареєструвати назву компанії в Торгово-промисловій палаті.
  • Далі потрібно скласти статус компанії, у якому слід описати діяльність компанії, вказати частки засновників (якщо їх декілька), вписати контактні дані акціонерів, їхнє місце реєстрації та сімейний стан, юридичну адресу офісу.За послуги юриста, який складатиме статус, потрібно буде сплатити приблизно 500 євро.
  • По-третє, необхідно засвідчити статут у нотаріуса й отримати свідоцтво про реєстрацію компанії. За німецькими законами, чоловік або дружина засновників мають бути присутніми під час посвідчення документів компанії в нотаріуса. Так само має бути присутнім директор компанії – якщо це інша людина, а не засновник. Завірену копію свідоцтва про реєстрацію нотаріус зазвичай надсилає поштою. Вартість послуг нотаріуса складатиме приблизно 600 євро.
  • По-четверте, потрібно відкрити рахунок у комерційному банку та внести статутний капітал. Для товариства з обмеженою відповідальністю GmbH – це 25 тис. євро. Проте на даному етапі достатньо буде, якщо ви внесете 12,5 тис. євро, а решту суми можна покласти на рахунок вже після реєстрації в Торговому реєстрі. Копію квитанції про те, що гроші є на рахунку компанії, потрібно відправити поштою нотаріусу. Дана квитанція називається ще депозитним ордером. Крім того, у банку можуть запитати, звідки в засновника гроші, тому варто бути готовими підтвердити, що гроші на запуск компанії зароблено законним шляхом.
  • Далі слід зареєструвати компанію в Торговому реєстрі й отримати реєстраційний номер. Цей процес займає приблизно один місяць, а вартість реєстрації складає близько 300 євро.
  • Після цього необхідно укласти договір про обов’язкове соціальне страхування, отримати індивідуальний номер Betriebsnummer та зареєструвати найманих працівників у німецькій системі страхування.
  • В кінці процесу потрібно надіслати копії документів нової компанії в місцеву податкову службу – Finanzamt – та отримати внутрішній податковий номер – Steuernummer. Податковий номер знадобиться для заповнення податкової декларації та річних податкових звітів.

Інші способи відкриття бізнесу в Німеччині

В країні є можливість купити уже зареєстровану компанію чи готовий бізнес. Цей процес є простішим, проте й дорожчим. Для того, щоб придбати уже зареєстроване товариство з обмеженою відповідальністю  потрібно буде сплатити мінімум 33 тисячі євро. Вартість готового бізнесу може складати  50 тисяч євро та вище. 

Щоб купити бізнес, потрібно скласти договір купівлі-продажу, засвідчити його в нотаріуса та надіслати копії документів до Торгового реєстру та місцевої податкової служби. 

Наразі найприбутковішим бізнесом вважається нерухомість. Наприклад, здача в оренду житлової та комерційної нерухомості.

Щодо сплати податків в Німеччині

За ведення mini-GmbH чи GmbH в Німеччині слід сплачувати податки:
  • податок на додану вартість – ПДВ – 19% від вартості товару чи послуги; 
  • прибутковий податок  – 14% від загальної суми отриманих доходів; 
  • корпоративний податок – 15% від загального прибутку; 
  • якщо компанія веде діяльність у промисловій сфері, наприклад, електроенергетика, машинобудування тощо, то додатково доведеться сплатити від 7% до 15% податку із загального прибутку (розмір податку залежить від регіону Німеччини, де зареєстрована компанія).
Податки потрібно сплачувати наперед, а не після звітного періоду. Щоквартально підприємець повинен подати попередню електронну декларацію з ПДВ – до 10-го числа наступного місяця – і сплатити податок. Якщо сума за попередньою декларацією більша за фактичну, у податковій службі роблять перерахунок і виплачують компенсацію.  
Вартість послуг бухгалтера складає близько  70 євро на місяць.  Усі звіти подають в автоматичному режимі. Вартість послуг податкового консультанта щодо річного звіту діяльності компанії - 700 євро.

За умови, що бізнес, який  ведуть українці в Німеччині буде прибутковим три роки поспіль, то власники можуть отримати право на проживання в країні на три роки. Крім цього, якщо компанія буде успішно розвиватися й надалі, то резиденти зможуть отримати посвідку на постійне проживання у країні та німецьке громадянство.






Німеччина